torsdag 3 januari 2013

nya amerikanska låtar påbörjas...

Som säkert många förstått så har jag jobbat en hel del med 2 killar ifrån Washington.
Jag har varit där några gånger nu och skrivit närmare 20 låtar.
Denna månad så kommer vi producera upp 2 nya låtar som jag skrev tillsammans med dem i Nashville när jag var där i Juni.

Samarbetet med Micah & Todd, som dom heter, har funkat fantastiskt bra.
Jag fick kontakt med Micah genom ett musikforum på nätet för 4-5 år sedan och dess har allting rullat på.
Jag åkte över dit för första gången 2011 utan att egentligen veta nåt om dem.
Det slog mig på flygplatsen i Washington att, tänk om ingen kommer och plockar upp mig nu...vad gör jag då??
Men efter 10 min så dök en lång och skäggig kille upp i en blå ford focus upp tillsammans med en blind och döv hund och presenterade sig som "Hi Jimmy, nice to meet you in real life...i`m Todd and welcome to U.S".

Det har alltid varit en dröm för mig att kunna åka över dit och skriva musik, framförallt till Nashville.
Efter att ha gjort det 2 ggr nu så har jag dragit ytterligare lite till i de planerna och har som nu mål att kunna hyra en lägenhet där borta ett tag, ta med mig min laptop och gitarr.
Förhoppningsvis kommer jag kunna åka över dit under 2013 igen...

På min hemsida, min soundcloud-sida och min myspace kan ni lyssna på några av de låtar som vi skrivit under de tillfällena som jag var där.

"Same old story" skrevs innan jag träffade grabbarna på riktigt, det var den första låten vi skrev tillsammans och vi gjorde den då via nätet.
Jag hade en låtidè som hette "worry" som jag skickade till Micah och de skrev om texten lite samt skickade en updatering av mitt track som jag sedan lade sång på här i Sverige.
resultatet finns på mina sidor.

Check it out and enjoy!


                                         Bilden är tagen av mig när jag åkte in i Nashville i Juni 2012!
/jimmy


1 kommentar:

  1. Fortsätt med det fina arbetet du gör Jimmy, det uppskattas så du anar inte.. =) Kul att du är igång igen tycker jag :D

    SvaraRadera